Uppsala Resecentrum

Igår öppnades då äntligen Uppsalas Resecentrum med tunnel under spåren å allting!
Det var ju verkligen på tiden, en så liten station är det ju inte rimligt att det är i en så pass stor stad med mycket pendlare.
Som vanligt när något är nytt så är skyltningen katastrofal men att så många människor har missat HELT vad de har hållit på att bygga i flera år är riktigt riktigt katastrofalt!
Folk pendlar till och från Uppsala varje dag utan att ägna en tanke åt vad det är som byggs. Det har vart rätt uppenbart att nåt ät på G om jag säger så.
Hela förra veckan skyltades det om att man skulle vara uppmärksam på spårändringarna som skulle bli när de öppnade de nya undergångarna men det verkade då inte ha hjälpt.
Stod vid det spår som tidigare var Stockholmspendelns spår och på minre än 10 minuter hade jag blivit tillfårgad av 10 människor vart deras stockholmståg var eller hur man tog sig över till andra sidan...Skapligt ouppmärksamma!!!!
Det som farsinerar mig mest är att folk blir som galna när de missar tåget:-O Deras tåg går varje kvart eller var tjugonde minut:-O:-O
Om jag missar mitt tåg är det oftast en eller flera timmar till nästa, det är inte så kul och visst de har säkert en massa anslutningar som inte funkar om de kommer med ett senare tåg men de kommer ju iaf hem, bara LITE försenade.
Det var väldigt intressant att stå där och iakta deras reaktioner. Vissa frågade, andra skrek å gormade och en del sprang bara fram och tillbaka som älgar som hamnat på fel sida av viltstängslet.
Kära nån!

Som jag sa så var det inte så lätt att hitta skärmarna med spårhänvisningar på så även jag var stressad och irriterad igår när jag inte hittade rätt men å andra sidan så var jag ute i lite bättre tid, just för att jag visste att det skulle vara struligt.
Man slutar aldrig att förvånas.

Är hemma om en timme och då hoppas jag att jag hinner ut på en promenad för idag är jag så himla trött i huvudet så jag behöver det mer än nånsin=)

CIAO!

Kommentarer
Postat av: Anonym

får se till att de blir många promenader om kvällarna nu,de behöver vi!!!!!

2010-04-14 @ 09:32:59
Postat av: frida

missade att skriva vem de va...

2010-04-14 @ 09:34:29
Postat av: Sarah

Visst är det kul Ida!

Var riktigt imponerad av det där när jag bodde i Sthlm också, tunnelbanan gick var 10 minut och folk blev piss sura när de missade den. Jag blev visserligen lite irriterad när jag missade pendeltåget också men det gick bara en gång i halvtimmen. Men just reaktionen hos folk...hahaha

2010-04-17 @ 08:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0