Många som bryr sig- NOT!

Näe det är verkligen inte många som bryr sig om andra.
Man kanske inte ska göra det? Det blir ju lite så att om alla bryr sig om sig själv och nån enstaka stackare bryr sig om andra före sig själv så är det ju INGEN som bryr sig om den där stackars saten som är omtänksam.

Jag säger inte att detta händer i min närhet, jag säger bara att det är så här som "folk" beter sig och jag tycker inte att de är okej.
Jag ska försöka bry mig om mig själv lite mer men när man gör det är det väldigt viktigt att man inte kliver på någon annan på vägen.
Det är tänkvärt!
De allra flesta människor mår bra av att bli bekräftade. Det kan man bli på många många många sätt!
Ett snabbt och självboostade exempel är väl när man får en komplimang av en annan människa bara så där helt apropå i affären, på caféet eller på krogen:-P
Ett annat sätt som jag själv faktiskt inte ska föraktas är när någon skriver nåt snällt på facebook eller en kommentar i bloggen för den delen;-)
Om jag trillar in i någons blogg och de har bilder på sina söta barn eller har skrivit nåt roligt, gulligt, tänkvärt så kostar jag nästan alltid på mig en kommentar.
För så är det ju att man vill bli bekräftad för det man gör, alla behöver få höra ett "kram" eller "bra" eller nåt kanske lite mer utsvävat.
Blir man kommenterad så finns man=D och jag är inte osynlig nånstans faktiskt!

Så kom igen och boosta dina kompisar så ska ni få se hur glada folk blir och vilken trevlig stämning det kan råka bli:-P

Bästa den här veckan var när jag skulle köpa en kaffe på Wayne´s i Uppsala och tjejen i kassan blir helt frälst över mitt nagellack. Hon tyckte det var fint och sa det också=)
Eller tanten som frågade vart jag köpt mitt halsband och om det var dyrt för hon ville ge ett sånt till sitt barnbarn för att det var så vackert=) Man blir glad!
Ser du en supersnygg jacka på någon på tåget så säg det till personen så får ni se vad glada de blir!


Pluggböckerna väntar så jag säger

CIAO

     
                                  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0