Nu är 2/3 vaccinerade

JA vaccins vara eller icke vara har ju varit en het potatis ett tag nu.
Jag väljer att tro på forskarna och lita på att de vet hur man gör ett vaccin efter nästan 100 år.
Alla får ta sina beslut och tro vad de vill men det är klart jag blir irriterad när argumenten inte håller.
Ja det innehåller en del saker som inte är helt bra att stoppa i kroppen men det är sånt som vi får i oss ändå, samma mängd på sisådär 3 dagar. Hade det varit nåt som det tar år eller halvår att få i sig samma mängd av hade jag kunnat börja köpa argumenten men nää, jag kan inte.

Jag var rädd för att få en allergisk reaktion av sprutan och det är klart att jag inte ser fram emot att ha ont i armen imorrn eller få feber å vara hängig i flera dagar. Än mindre vill jag att Celine ska bli det men för oss är det här det bästa vi kunde göra.
Ingen av oss orkar med en vinter med mängder av nätter på riks80 på väg till sjukhuset med astma och krupp. Har vi otur så blir det ändå, men nu har jag gjort vad jag kunnat för att mildra det.

Det var en kvinna som fick allergisk reaktion av sprutan när vi var på HC idag. Det kändes så orättvist, när hon tagit en chans att slippa bli sjuk och så blev det så där.
Förmodligen blev det bra med medicin men det är klart man blir orolig att det ska hända nåt värre.

Jag tror inte att någon kommer bli så sjuk som de förutspådde i början och att det kommer bli någon pandemi men en ny influensa kan ändå ställa till problem när hela familjer bli liggande i feber osv.
Det är det jag vill slippa och eftersom den här influensan har gett sig på luftrören extra mycket så känns det INTE okej att låta Celine bli utan. Överläkaren på barnkliniken höll med så det fanns inga tvivel för mig.

Jag har ont i armen nu, vi får väl se om ett par dagar vem hur det blir med oss...
men än så länge ser jag inga anledningar till att låta bli.


Kommentarer
Postat av: Linda

Måste nog göra dig besviken och säga att det nog inte kommer att behövas nån bröllopstårta. Erik är inte helt förtjust i tanken på att gifta sig ;) Men jag lovar att höra av mig om det skulle behövas ett bakverk med stil nån gång :D

2009-11-02 @ 06:40:44
URL: http://nurselinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0