Vilken bra dag jag har haft idag!

Det var en ganska trökig start på den här dagen då Celine kom på att hon skulle kliva upp 5.15. Helt klarvaken och omöjlig att övertala till annat än att gå upp och se på tv.
Halv sju hade vi sett Pingu-filmen en gång, Teletubbies och nåt barnprogram om ett tåg.
Jag smög tillbaka till sängen och efter en stund kom Celine och visade starkt att hon inte gillade det men den här gången gick det att övertala henne så vi fick sova en lite stund till iaf.
Vid tio kom mamma och vi drog iväg till Falun och Sågmyra.
Jag och syrran fick en varsin femhundring av mamma så jag hade tillochmed råd att tokfynda på Lager 157, så himla roligt!
Så klart hittade jag mest till barnen men det är sånt som de faktiskt behöver så nu kan jag kasta lite gammalt trasigt istället.
Sen åkte vi in till Falun och hem till gamla bekanta...Eller alltså det är väl egentligen mina gamla extraföräldrar kan jag säga. Man har ju vart  med om en hel del tok tillsammans med dem när man var liten.
Mamma och pappa umgicks med Karin och Bosse och jag var det första barnet som blev med och det tog 4 år innan jag fick sällskap:-)
Sist vi sågs var för 16 år sen tror vi, alltså var jag tonåring, syrran och deras äldsta, Kristin var knappt tonåringar och mamma och Karin var INTE tanter*he he he*
Bosse såg ut som han alltid ha gjort och det var kul att skämta och ha oss. Tror att Kristin skrattade mest av alla, tror inte hon kom ihåg hur knasiga vi egentligen är. Barnen var strålande duktiga så det har helt enkelt varit en klockren dag!
Celine somnade i bilen så det var bara att lägga in henne när vi kom hem och Emilia var inte heller svår att lägga.
Så nu sitter jag å syrran med tända ljus ocg Earth Hour är snart slut.
Och JAA vi fuskade och hade datorerna och tv:n på för jag läste i tidningen att det faktiskt bara gällde lampor:-D
Nu ska vi se på film!
CIAO!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0