Pluggdag!

Hej hopp!
Igår var vi på banken och la om lånen, alltid lika kul när det går bra!
Efter lite trixande så fick vi lägga in bilen i huset och med de nya räntorna så blir utgifterna lätt 4000 mindre än vi haft. Inte illa faktiskt och då la vi upp en amortering också.
Det är ju bäst att förbereda sig  för snåla tider.
Sökte några flera jobb igår också, det går långsamt och det tar lång tid emellan man får höra nåt från det man sökt. De flesta arbetsgivare undanber sig att man ringer och kollar eftersom de har så ruskigt många sökande. En tjänst på ICa som kontorist fick 300 sökande, jag förstår ju varför en annan inte fick komma på intervju då, det är ju säkert många som jobbat på kontor innan.
Än så länge tar jag det mesta med ro måste jag säga. Nu har jag ju fullt upp med läsningen också så långtråkigt är det sista jag har. Får jag jobb får jag lov att gå ner i fart på pluggandet men det gör inte mig nåt, jag hoppas bara att jag kan jobba och läsa klart ändå. Går det inte så är det väl så men då har jag ju ansträngt mig förgäves.

Idag är det snökaos ute med blöt snö som ser ut som en enda dimma. Personligen gillar jag att det kommer mera snö så att Kungsberget kan hålla öppet ett tag till. Jag vill hinna åka lite nu när jag har skidor.

Celine har blivit helsåld på Pingu. Klockan sex i morse vaknade hon och skulle upp och titta på Nöötnööt. Ja han säger ju så, hon håller för näsan när hon säger det också för det har Emilia lärt henna.
Hon härmar allt man säger ännumera nu. En kväll när jag nattade henne sa jag "älskar diiig" och hon säger Kookkee deeeej. Undrar ju om hon förstår vad man sagt men hon ser då sån ut.
Nu ska jag ta tag i böckerna för jag vill ha hela dagen på mig så att jag känner att jag kommer nånstans. Det jag skulle ha hunnit igår i biologi har jag några sidor kvar på och kemin har jag inte ens börjat med från igår. Jag måste vara jordens långsammaste läsare...

See yah!
CIAO!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0