Länge sen sist

Först, Tack Johanna för ditt fina inlägg, det värmde väldigt.
Det var bara trevligt och det var skönt att se dig som den Johanna som jag känner. Vi är på rätt väg nu så det är bara att kämpa vidare.
För det andra, ursäkta att uppdateringarna dog totalt. Har egentligen haft massor att berätta men just därför har jag inte haft tid.
Fick hem skolböckerna i måndags och det är ju så klart rena grekiskan men jag ska ge det en stor chans. Det måste gå!

I måndagens tidning hade jag med en insändare om vår skola här i byn, Ganska coolt att få nästan en halv sida:-D
http://arbetarbladet.se/torget/1.568745

Igår var jag iväg och fotade lite. Det var himla trevligt att komma ut och prova på lite igen. Det var väl 3 år sen sist så jag kände mig ringrostig men det var jättekul med två fotografer;-) särskilt när de är så trevliga som Kicki och Frank, bilder kommer att komma upp när jag fått dem.

Idag var jag till min psykolog och vi är i en intressant period just nu. Jag vet egentligen inte varför men det känns som att jag kommer nånstans ändå.
Sen skulle jag iväg till arbetsförmedlingen och där var det ju halvkaos så jag blev kvar i över en timme, suck! men men man har väl inget annat för sig när man är arbetslös eller??

Tog tag i en massa tvätt här hemm, känns mycket bra! Så nu har jag inga anledningar till att inte plugga hela dagen imorrn, eller hela förresten:-) ska ju på min födelsedagsmassage först*wiiii* ska bli underbart!!
Frida ringde och bjöd in oss på fika med nybakade bullar, häääärligt, tack så mycket.
Tyvärr kunde vi inte stanna så länge eftersom jag skulle åka till Valbo och hämta lingon och blåbär kläderna. Åkte förbi svärmor med hennes påse och blev kvar på lite fika där med. Klänningen som jag köpte till mig var något för trång så jag ska skicka och byta den tänkte jag, lika bra annars kommer jag inte använda den så mycket som jag tänkt.

Mackan ringde till mig idag, han hade bestämt sig för att sluta på Jysk så han hade skrivit på papperen idag. Det känns sorgligt att de inte kunde fixa stämningen där så att han hade känt att han kunnat vara kvar. Han passar verkligen för jobbet men jag förstår ju varför han inte vill vara kvar.
Ska ärligt erkänna att jag är ruskigt skadeglad:-D:-D
Det kan hon ha, chefen där. Inga kunder och ingen personal, HA!
Hoppas hon får jobba arslet av sig själv och alla helger som finns för det gjorde jag under min korta tid. Jag har fortfarande drömmen att det skulel bli annat styre på den där butiken och att jag och Mackan kunde jobba där ihop för det var ju så det var tänkt men det kommer aldrig att hända så det var lika bra det som hände.
Jag vet att det kommer gå bra för Mackan för han verkar lyckas med allt han tar sig för. Jag tycker att det var väldigt modigt att göra det han kände i alla fall även om det kan komma att bli tufft ett tag. Kramar till dig:-)

Nu har Celine somnat i soffan så det är dax att lägga henne i sängen och mysa ner mig i soffan en stund.

Hoppas alla har det bra för det har jag.
kram!

CIAO



Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, vad du är på gång! Jätteroligt att läsa både insändare och din blogg. Jag känner ända till Göteborg hur energin flödar. Måste ju också erkänna att man har lust att spela på fingret och peka på näsan. Skönt att kunna säga: så går det och vad var det jag sa, nu när Mackan sagt upp sig. Efter denna skitperiod kommer något bättre för dig Ida, och det gäller inte chefen för Jysk! What goes around comes around....KRAM!

2009-03-04 @ 22:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0