Framtidsplaner...

Fredrik har pratat till och från om att han vill åka till USA och jobba. Jag har hela tiden varit skeptisk, är jag fortfarande men det skulle kanske ändå vara skönt att få ta farmiljen och bara dra iväg på nåt annat.
Få en annan vardag ett tag.
Det skulle vara bra för mig att få träna på språket lite, skulle ju vara till stor hjälp om jag nu ska läsa sen. Men ändå så har jag svårt att bara dra iväg ett år eller ett och ett halvt...
Jag tänker främst på släkten, klarar mig ju inte en dag utan nån av dem...och syrran? De gånger om året som vi ses kan jag inte klara mig utan, så är det bara!
Just nu finns det ju inget jobb att åka till så det är inte så att det är på gång men ändå känner jag att jag behöver fundera ut vad jag vill om det skulle bli aktuellt.
Jag vill inte behöva hyra ut huset hela tiden för jag vill kunna åka hem, så då behöver man ju få lite betalt så att man kan ha allting kvar tills man kommer hem igen.
Skulle chansen uppstå så skulle vi nog åka. Mormor sa det direkt, ÅK! Ja vi får se, skulle inte ha nåt emot att få dra iväg nånstans ett tag å slippa allt trök här omkring.
Arbetslöshet och onödigt tjafs är ju inte så roligt. Det är ju inte bara jag som är arbetslös och det är ju inte så att man går först i nån kö, det är ju bara att se till att råka vara på rätt ställe vid rätt tillfälle.
Känns som att det vore lättare att vinna på en lott än att stå ut i mängden av alla ansökningar.

Igår var vi på ett trevligt partaj, tack och bock för all god mat och trevligt sällskap! Det var skönt att umgås med 100% vuxna människor som hade roligt tillsammans. Det var ett tag sen sist och det enda jag saknade var lite dans men den får vi ta nästa gång:-)
Nu ska jag laga lite mat för vi har främmande ikväll och det blir säkert också trevligt, kul när det händer lite saker omkring en så man slipper fundera på de svåra frågorna.
Och imorrn kommer syrran, heeelt underbart faktiskt. Det känns bra i hjärtat måste jag säga.
Emilia ska ha disco imorrn också så vi hoppas att det kommer en massa ungar här, det blir roligt det med.

Såg i Mackans blogg att han var och lyxade på hotell i sthlm, så himla avis blev jag... Miss you babe! Hör av dig när du kommit hem..

CIAO!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0