En klapp på axeln till mig!

En från mig själv och ett par från några andra som har hejjat på idag.
Tack ska ni ha! Nästan bättre med påhejjningar när det går bra än när det går dåligt. Inte för att alla måste tycka synd om mig när jag säger att skolan är svår och jag inte förstår men ett alltför positivt påhejjande är bara irriterande i det läget.
Idag har det gått bra, det beror nog på en blandning av orsaker. Igår ringde jag min kompis Ida som är doktorand i kemi*he he he* jag kunde väl inte direkt lösa problemen rakt av med hennes hjälp men jag kände mig helt klart inspirerad och fick lite mer förklaringar. Framförallt var det skönt att prata med nån som förstår vad jag sysslar med överhuvudtaget, har ju inte så många såna omkring mig*S*
Sen mailade jag läraren mina issues och tjugo över sju imorse hade jag fått ett mail med världens bästa svar i.
När jag väl hade fått iväg den rapporten så kändes ju livet bra mycket bättre, gillar ju inte att ligga efter., jag vill ju helst vara klar dagen före. När den kom tillbaka kunde jag knappt tro mina ögon:-) På 14 uppgifter hade jag missat en endaste liten nedsänkt tvåa:-D:-D Dessutom så visste jag att den skulle vara där men har väl helt enkelt missat att skriva dit den. Ganska synd att man bara kunde få G eller IG på den uppgiften, hade ju känts kul med ett MVG en gång. Men men dte var en stor seger för mig eftersom jag kämpat såå med allt från förra veckan.

Sen gjorde jag första biologilabben. Snacka om att den kändes soft efter all kemi!! Den handlade om olika metoder om hur man räknar hur många djur det finns i skogen eller hur många blommor det finns på ängen utan att behöva räkna alla. Så "djuren" i mitt fall var 2 dl gula ärtor:-D
Å nog var det liv i dem alltid, jagade dem runt köksbordet som bara den.
Fick fram bra svar och skrev en labrapport, skickade in den vid 20 idag. Misstänker att jag får tillbaka den för komplettering minst en gång men det känns iaf skönt att få iväg den redan idag när sista dagen är på fredag så har jag tid för kompletteringarna sen.
Just nu känns det hur lugnt som helst men jag vet att det är en falsk säkerhet för jag har en stor kemilab som ska göras och den rapporten kommer inte bli lätt att skriva på fri hand. Dessutom ska det göras en ny lab redan nästa vecka så rapporterna kommer att gå omlott och det gillar jag inte. Ska försöka göra klart första rapporten så fort som möjligt så att det inte går i varandra allt för mycket. Skickade nyss iväg ett nytt mail till läraren om hur den här labben ska genomföras så har han lika bra svar på det som idag så är det okej, om inte så vet jag inte vad jag tar mig för*haha*
Har en del läsning att ta igen också så jag tror att morgondagen får bli att läsa i böckerna för omväxlings skull.
Hur som helst så känns det hur bra som helst att jag klarade av att fixa mig ett andningshål mellan inlämningarna, såg ju ganska tungt ut förra veckan.
Fick beröm av båda lärarna idag också när jag ringde för att få lite hjälp och det kändes ju ruskigt bra:-)
Nu har jag fått lite mat i magen och ska strax gå och lägga mig. Imorrn är en ny dag och med det här tempot hinner man inte leva på gamla meriter.

Idag spelar vi lite musik för att fira
I loooove rock´n´roll!
Britney Spears-version bara för att hon är så snygg

http://www.youtube.com/watch?v=BH69J3sWGT8


CIAO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0