Att undanhålla saker kan vara värre än att ljuga.

igår hade jag och ungarna en jättehärlig dag i pulkabacken. Solen sken och man kan nästan se att mitt ansikte har sett solen. Det är såna dagar som jag uppskattar att det varit så mycket snö i vinter, annars är ju de där dagarna bara en massa slask men att få de där fjällen-lika dagarna med både sol och snö är underbart. Varje årstid har sin charm utom gråa november som inte har nånting annat än grått slask, då kommer ju aldrig solen fram.
Kan bli irriterad på folk som bara gnäller och gnäller om att våren ska komma snart. Det här är ju ännu bättre. Marken har inte börjat lukta hundskit och man kan vara ute och leka utan att bli dyngsur å skitig. Blöt blir man men inte så smutsig.
Sen var jag och buggade och jäklans vilket drag vi hade igår:-D Helt underbart! Snyggt flyt och roliga turer.
Lennart is my guru!!

Nu ska jag komma tillbaka till min rubrik. Fick höra lite saker idag som jag i och för sig inte bryr mig så mycket om men jag blir irriterad när jag känner igen vissa delar och någon har berättat en del saker men uppenbart hållit inne med andra delar. Visst jag berättar kanske inte heller 100% av storyn jämnt men jag blir fan trött när det är så uppenbart att man undanhållit saker för mig. Det måste ju betyda att man inte litar på att jag kan hantera sanningen eller att man inte litar på att jag ska kunna hålla tyst. Men vet ni, jag har ingen jävel att "skvallra" för nåt mer så skulle nåt hamna hos mig så stannar det där.
Skulle vara riktigt kul att få kasta ut nåt riktigt maffigt skvaller här men så "får" man ju inte göra så det kommer jag inte heller att göra.
Kan man inte lita på mig så att man kan säga allt som man alltid har gjort så kan man skita i att höra av sig helt å hållet! En sak som Jysk lärde mig är att jag är ruskigt allergisk mot "hintar" Det kliar och jag blir alldeles vansinnig, så upprörd så att jag skulle kunna hamna i slagsmål och kalla folk för otrevliga saker.
Jag tror det händer lite för lite kreativt i mitt liv just nu eftersom jag får såna cravings:-D men det finns en å annan som jag lätt skulle vilja avreagera mig på.
Katten slipar klorna men får som vanligt lägga sig ner å låssas spinna*arg*

En rolig sak idag var att jag fick följa med Mirjam på ultraljudet, allting såg bra ut och det var ju jätteskönt. Bäbis beräknas till 11 augusti så vi hoppas att den stannar inne tills dess.
Himla kul att vara med någon annan eftersom jag bara vart på UL två gånger innan och då har det varit med mina egna barn. Lite skönt att det inte var mitt barn men samtidigt är det klart att det skulle vara supermysigt med en galning till i familjen. Men jag tror vi behöver tämja lilltjejen lite till först,om det går.

Jag känner mig lite stressad över skolan just nu. Det tar mycket tid men jag känner ju också att det är värt att hålla tempot uppe och bli klar om 7 veckor istället för att dra ut på det mera.
Nu kommer det några lite mer praktiska uppgifter och inte bara att läsa en massa sidor. Det passar mig bättre eftersom jag har det tufft med att läsa mycket, ta in och förstå.
Sitter och tittar lite på Project Runway och det kliar i fingrarna, behöver lite skapande i livet tror jag. Men det är nog bäst att inte börja skapa nu medan jag pluggar, har ju så svårt för att lämna nånting halvfärdigt för då blir det aldrig klart och sånt gillar jag inte.
Måste försöka hålla mig på backen ett tag och inte dra igång en massa  sånt  som jag absolut inte måste men det gillar jag ju inte heller särskilt mycket...

Så dagens slutsats är väl att jag egentligen mår skitbra men att jag är ruskigt missnöjd med lite av varje.
Finns några som jag saknar massor men som jag inte hunnit träffa på länge pga en massa omständigheter. Måste få stilla mina abstinenser efter er snart annars blir det tok här.
Nu ska Ida få en kopp te!

CIAO!!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Oj, hoppas att du inte spricker av ilska samt så hoppas jag att det inte är jag som har gjort något ;( i så fall är det inte med flit eller mening. Pratade med Linda och Frida om detta med att gå ut, dricka för mycket osv och alla har ju sin åsikt, även jag. Tror att både Linda och Frida har något annat förslag. Vet du om du måste jobba? Själv håller jag på att bli skitförkyld.



Höres Johanna

2009-03-17 @ 09:48:57
Postat av: Johanna

Hej Hoppas allt är bra med Emilia efter gårdagens lilla bravad. Hon är skitduktig du måste hälsa henne det. Vi skall ta en ridtur ganska snart igen så att hon inte blir rädd. Det var ju otur men vad gör man... Kram på dig

2009-03-25 @ 15:50:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0