Midsommargrogg eller midsommarblogg??

Det blir en midsommarblogg för groggen fick jag igår och somnade kvart över nio tillsammans med Celine.
Idag har varit en jättetrevlig dag som vi har hunnit med massor utan att stressa.
Svärfar och Kicki kom på fm mellan 10 och 12, vilket var kul osm bara den. Inte så ofta vi hinner träffa dem och bara sitta å tjatra.
Sen kom Maja och Matte helt apropå och följde med till Holmen.
Blev så glad över att de valde att komma till oss fast de hade en massa annat på schemat också.
Love you babes:-D

Efter att vi hade dansat runt midsommarstången iförd fleecejacka och gummistövlar, ätit korv och fiskat i fiskdammen, spelat på chokladhjulet och förlorat så åkte vi hem och svidade om och for ut till Fredriks farmor och farfar i deras stuga.
Bara älskar att umgås med Fredriks kusiner, Krille och Emelie och hennes kille Peter. Jag kan aldrig sluta skratta. Galningar!
Emelie hade satt ihop en tipsrunda med frågor som höll på att knäcka huvudet på flera av oss:-D
Tur man var nykter*tsss*

Månadens mest puckade kommentarer fälldes under denna trevliga fest och tyvärr kan jag inte låta bli att bli lite upprörd över så fruktansvärt idiotiska kommentarer.
Tur att man vet allt när man är 50+ och nåt slags sjuksköterska, dessutom om barn som man aldrig träffat förr:-O
Och inte vet nånting om hur jobbigt de har haft med resor till sjukhuset mitt i nätterna osv.

Scenario 1
Jag: Måste nog åka hem strax så att ungarna kan få sina mediciner innan de slocknar helt.
Tant: Varför ska de ha mediciner, man ska inte ge i onödan
Jag: Men de är ju astmabarn så de behöver sina mediciner.
Tant: Vaddå?? Det hörs ju inget!!
Fredrik: Då ska du höra henne i natt om hon inte fått medicin.
(Jag ser på tanten, hon är helt oförstående, hon tycker vi är dum i huvudet)
Jag: Missar vi några doser så hamnar vi på barn!
(Hon tycker fortfarande att vi är idioter och tittar bort)
Ja vad säger man?? Nu har Celine fått sin medicin och hostar ändå som en galning.
Och Emilia äter ju pencillin, alla vet väl att man blir bra på några dagar med det men att man ändå måste äta upp hela kuren??

Senario 2
Samma Tant, samma mamma.
Vi berättar om att Celine fått gatukritor eftersom hon ändå ritar överallt så känns det bättre om hon ritar ute på gatan där man kan spola bort det med vatten.
Tant: Vi lite äldre ser det där som klotter!
Jag: men det går ju bort med vatten, i regnet eller med slang!
Tant: Det där är inkörsporten till att klottra ner stan...
Jag: det där tror jag inte ett dyft på.
La ner diskussionen, jag var faaaan på väg att resa mig och gå.

Fredrik tycker att jag är skittöntig som hänger upp mig på såna saker men HALLÅ!!
Kärringen jobbar som distriktssköterska!!!
Stackars de satar som kommer dit med sina sjuka barn...

Om nån släkt råkar läsa detta så ber jag om ursäkt att jag blir irriterad men är man full så kanske man inte ska lägga sig andras barns hälsa så hårt, jag bad inte om några råd och vet faktiskt vad som är bäst för mina barn.

Veckans rikspucko!

Imorrn blir det nog ett riktigt ståhej:-)
Mamma och pappa kommer väl på fm nån gång och mormor och morfar, Fredriks bror med familj kommer på lunch.
Tänker göra pajer med sallad till hade jag tänkt. Undrar just hur många vi faktiskt blir*?!*
Ska ju hinna göra tårta också, det blir med vaniljkräm, jordgubbar och Marabou mjöölkchoklad summeredition med jordgubbar i*mmmm* Provade en liten midsommartårta idag och det blev ju rackarns gott!
Funderar just om jag kommer behöva göra som Jesus med tårtan....Ja ni vet, få ett bröd att räcka till alla:-D
Men det löser sig säkert!
Nu ska jag slå in presenterna och kolla in vad frysen har att erbjuda till morrondagens lunch.
Tack alla som varit med och gjort den här regninga kalla midsommaren till en i raden av mysiga och trevliga midsomrar!

Love you all!

 

Kommentarer
Postat av: Anna

Tänk vad bekvämt det måste vara att kunna allt och förstå sig på allt!

2009-06-20 @ 07:50:43
Postat av: Ida

ja jag vet...men å andra sidan så är det ju en följd av ett stort intag alkohol såå man får väl tro att det berodde på det.

2009-06-20 @ 16:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0