Underbara Dag!

I morse fick jag sova lite extra men jag klev ändå upp halv nio eftersom jag skulle åka till Veronica.
Kom iväg strax före 10 och det var en hel del trafik och en jäkla massa poliser:-0
Det är ju sportlov så inget av det är konstigt men lite drygt.
Kom fram till Veronicas jobb kl 11, hjälpte till med lite köttfärsbiffar och gjorde en tårta. Kul att göra lite nytta och underbart att få umgås med go´gumman hela dagen.
Här jobbar Versonica, kolla in hennes tårtor:-) http://mickesmatsal.se/
Vid fyra åkte vi och hämtade hennes barn och åkte ut till stallet en sväng. Jag väntade utanför och vilket härligt väder det har varit idag märkte jag.
Fick ett lite halvtråkigt telefonsamtal idag, då Mackan ringer och berättar att nu hade även Janne fått sparken på Jysk. Jag fattar inte vad de sysslar med!
Jag vet ju hur jobbigt det är så jag har ju tänkt en hel del på Janne och Jysk. På ett vis känns det ju lite bra för mig personligen då det är fler som ryker för då känns det ju lite mer som att det är Jysk´s fel och inte mitt att jag inte fick vara kvar. Självklart önskar jag ingen det men det skapar ändå en annan känsla hos mig. Dessutom känns det bra att slippa vara där när allt detta händer.
Hörde att nåån hade brytit ihop helt och jag undrar just VARFÖR hon gjorde det.
Var det för att hon förlorade en arbetskamrat eller var det samvetet som slog till? Jag misstänker att hon kan ha något att göra med folk får gå så jag tror på det senare. I så fall kan hon ha sitt brake-down för hon kastade ju ur sig att panikångest var nåt man drog till med när man ville ha en extra dag ledigt från jobbet.
JAAA eller huuuur??!! miffo!

I alla fall så hade jag en mysig dag hos Veronica med kvällsfika å en skön pratstund. Jag känner att jag skulle behöva åka upp och vara där i flera dagar för att komma ikapp med allt som jag vill stöta å blöta med henne.
Skulle behöva sitta med en flaska vitt fram till 2 på natten och få fortsätta dagen efter.
Nu behöver jag bara en date med Mackan så har jag träffat alla mina darlingar den här veckan och mitt hjärta är fulladdat med tacksamhet för vilka underbara människor jag har omkring mig bara jag vill.

Fredrik hade varit så duktig och vikt en massa tvätt här hemma, jätteskönt att vara en bit på väg när jag ska ta tag i det imorrn. Emilia och Fredrik åker till Kungsberget imorrn så jag och Celine ska nog ta en tur till Valbo tror jag.
Hoppas det blir fint väder också så att man kan få lite sol på näsan.
Nu ska jag sova för jag är trött, skönt!
kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0