Trevlig helg, Taskig start på veckan

Igår tog vi det lugnt på förmiddagen för att sedan få eld i baken när solen dök upp. Vi packade ihop matsäcken, skidor och bob och drog upp till Kungsberg. Vilken härlig dag!
Fredrik och Emilia tragglade i barnbacken och äntligen lossnade för henne så hon vågade åka på egen hand. Hon fick sån fart under skidorna så att Fredrik hade svårt att hänga med i svängarna.
Jag och celine åkte bob och fikade.
Det var verkligen 3 härliga timmar i solen med korvgrillning å sånt där.

Jag hann iväg och dansa också och nu känns det som om den nya astmamedicinen verkligen har börjat verka. Det var så himla roligt att orka vara med fullt ut. Nu har även fötterna börjat vakna så nu sopar man ju banan med flera där:-D

Imorse vaknade Emilia med feber och hosta så det blev till att bädda ner henne igen. Celine håller sig på benen än så länge men även hon har börjat hosta.
Jag roade mig kungligt hela förmiddagen med att ringa A-kassan och Försäkringskassan:-S
efter att ha suttit i telefonkö hos A-kassan i över 20 minuter och sedan blivit kopplad runt så fick jag tag i någon som verkade veta vad hon pratar om MEN innan vi hann få allting klart lyckades hon koppla bort mig:-O Det är ju så att man kan börja gråta! Det var bara att ringa upp igen, som tur var tog det bara 10 minuter att komma fram andra gången, så nu verkar det som om A-kassan har fått alla uppgifter som de behöver för att ta ett beslut så nu hoppas jag ju bara att de tar ett bra beslut.
Fick dessutom tag i en tjej på Försäkringskassan som verkade ha lite koll så kanske får jag ut nån krona därifrån också sen jag var hemma med sjukt barn i november*tss*
Dessutom så ringde jag Uppsala universitet och kollade lite om hur det skulle funka med att få ihop behörigheten, tyvärr så fick jag inga klara svar men ska söka vidare på ett annat nummer där de inte hade någon lust att svara idag.

Jag har varit så irriterad idag och känt mig allmänt trött, kanske även jag håller på att få någon förkylning, Jag hoppas inte det för det orkar jag inte med.
Jag kostade på mig lite lyx från Lindex så nu hoppas jag att jag hinner färga håret och göra naglarna imorron men det beror ju på om Celine ska till dagis eller inte, det återstår att se.
Jag har i alla fall den där härliga massagen att se fram emot, de hade lite dåligt med tider så nu ska jag dit i början på mars men det är ju inte så länge kvar som tur är.
Imorrn har jag bokat in mig själv på filmkväll hos Maja, behöver verkligen få komma till nåt barnfritt ställe och bara vara mig själv.
Celine är verkligen crazy just nu, hon är ända upp under skinnet på mig och Fredrik. Hon ska göra allting själv och spiller, skriker och slåss, samtidigt som hon är världens största charmtroll så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt henne ibalnd. I det valet blir det ju att skratta och det är ju inte så psykologiskt att skratta åt ett beteende som inte är vidare bra. Men vad ska man göra orkar inte gorma hela tiden heller.

Nu är det snart kväller för mig

See yah!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0