Solsken, Regn och Snö

Underligare väder får man ju leta efter först skönt solsken, sen mulet med regn och snö...
ÅÅÅ NEJ nu snackar jag väder i bloggen igen*snark*

Jag har fått meddelande om att det inte blev nåt jobb på Biltema eller Jula. Fick ett trevligt mail från IKEA att de mottagit min ansökan och att de skulle meddela hur man låg till framöver.
Antar att det kommer gå undan där för en av tjänsterna skulle tillsättas redan den 9 mars.
Isch vad jag hoppas på det där, det skulle passa mig bra just nu tror jag.
Fick ju pappren från NTI-skolan idag också så nu ska jag börja försöka läsa Kemi och Biologi då.
Det mest positiva med det hela är att Celine får vara lite mera på dagis och jag tror att Emilia kommer kunna få vara på fritids nån dag i veckan också. Jag kommer behöva ha lugnt i kring mig om jag ska få ordning på det där.
Lite nervöst är det allt mest över att jag är rädd att det ska vara svårt.

Jag och Celine var på Köpis idag eftersom Fredrik och Emilia åkte till Kungsberget. Emilia har fått riktig fart under skidorna nu så på lördag blir det inge mera barnbacke för henne:-)
Jag och Celine hade det trevligt på köpis, det var barnfotning på Coop och Celine charmade ju alla. Tror det blev fina bilder men de får vi inte se förrän till veckan.
Sen så gjorde jag några fynd, bland annat skor till mig själv i mjukt skinn med lite högre skaft, så en vinterkängla i lite mjukare modell. Hade kostat 499 men nu var det halva rean så det blev 125 kr. Hittade en perfekt present till en donna vi ska hälsa på imorrn och den kostade ynka 29 kr, det är härligt när det är en hundring billigare än ordinarie pris. Kul att kunna få ge bort en lite finare grej utan att man blir ruinerad.

Sen for vi till mammas jobb och tog en fika och träffade lite tandläkare och sköterskor.
Jag avr jätteduktig och dammsög och moppade köket när jag kom hem. Ligger fortfarande efter med tvätten men dte är ju sååå tråkigt så det får ligga nån dag till för imorrn ska vi åka en sväng till Dalarna,

Nu hoppas jag på att mina auktioner på Tradera går upp nån krona till så att jag kan köpa en begagnad skidutrustning i Kungsberget om ett par veckor.
Ska försöka sova strax, är faktiskt trött men det var jag igår också och inte kunde jag sova för det. Får se hur det blir ikväll.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej



Jag vill bara tacka för stödet på Ronjas födelsedag, det var jätteskönt att få umgås med er och allt ansvar ni tog med mat och tårtor. Det uppskattades väldigt av oss alla här hemma. Hoppas att ni inte blev för dålig, Ni måste ta och komma upp med Emilia så jag kan ta ut henne på en ridtur själv. Jag är så imponerad av den lilla bräckliga tös hon har varit, bara hon kommer upp på hästryggen så är hon så stor och stark. Den andra lilla damen är helt bedårande, gud vilken liten härlig unge ni fått, jag är gärna barnvakt någon gång. Kram på er Johanna med familj

2009-02-28 @ 11:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0