Mission Completed

Jaaa, så fruktansvärt tillfredställande!
Vi har avlopp i köket, har aldrig upplevt det så roligt att kunna diska*hahaha*
Dagen började vid halv sju för min del. Celine somnade innan middagen igår så hon var ju rackarns hungrig så vi var upp och åt frukost. Jag hade lite tur så Emilia kom upp strax där efter så jag kunde få sova en stund till.
Vid åtta tyckte Celine att det verkligen var dax för oss att kliva upp och eftersom vi hade det där tragiska avloppet att ta hand om gav vi med oss.
Kändes så där att stå i skitlukten i källaren på en lördag morron klockan nio, men vad gör man inte:-D
Fredrik kämpade med högtrycksslangen så svetten sprutade. Min uppgift var att sköta själva spolhandtaget och jag försökte också uppmuntra min surmulne man när han låg där med plytet i golbrunnen.
Du e så macho älskling*blinkblink*
Efter en timme kom första genombrottet, vi kunde få in slangen en halvmeter till i rörhelvetet.
Vi hade sen länge tappat räkningen på hur många hinkar med bäckvatten vi hade burit ut. Ja precis, eftersom det var tvärstopp så kom ju vattnet upp igen som vi spolade med så vi fick skopa bort det och hälla ut det i ett avlopp som funkade.
Efter ytterligare en halvtimme kommer det ljuvliga ljudet från forsande vatten och golvbrunnen slutar att stiga. Är det sant?? Fixade vi det?? Jajemen!:-D
Jag börjar diska direkt, bäst att passa på man vet ju aldrig hur länge det varar, Men än så länge*pepparpeppar* funkar det hur bra som helst.

Sen var det bara att skynda sig igenom duschen och fara iväg med tårtan.
Mamman verkade bli jättenöjd så det kändes bra. Hoppas deras dop blev fint också.

Fredriks farmor fyllde år igår så idag var det släktmiddag hemma hos dem. Lika roligt och trevligt som vanligt så vi kom inte hem förrän vid halv sju.
Då blev jag lite nojjig över allt som jag ville få gjort så jag tvättade lite och så hjälpte Fredrik mig att få upp de nya hyllorna i hallen.
Bild kommer här...Ni som vet hur det såg ut innan förstår ju vilken förbättring det blev, ni andra får helt enkelt bara tro mig när jag säger att vi verkligen behövde fler krokar för att slippa ha vinterkläder liggandes överallt.



Nu önskar jag mig bara en lite större dörrmatta med gummikant som jag sett på Rusta.
Den hade svart botten och vita blommor så den skulle passa till min andra nya hallmatta...Tyvärr kostade den 200 riksdaler så det får vänta, känns lite dumt att göra av med pengar på en matta när jag inte vet när jag får nya.
Behöver också nya lampor till hallen men de har jag inte hittat än.
Vill ha 3 små fönsterlampor i cerise eller rosa som vi ska montera på ett lite hemligt sätt:-)

Många har sagt till mig att jag verkar må bra just nu...
Mjoo, det finns väl en hel del saning i det men det är absolut inte hela saningen.
Min ångest är just nu under kontroll och eftersom jag inte har nåt jobb så räcker min ork till det jag måste göra. Det är väl klart att livet blir lättare att leva när man kan göra sånt man vill, umgås med människor, småprata utanför affärn utan att ha bråttom nånstans.
Jag har det absolut inte pedantiskt hemma även om jag skulle kunna ha det med tanke på den tid jag skulle kunna lägga på det men nu gör jag inte det.
Alla frågar hur det går med jobb, så klart, det gör jag ju själv också till de jag vet inte har något.
Jag har sökt en hel massa jobb och söker så fort det dyker upp något som jag skulle kunna ha chans på, mer än så kan jag inte göra för min situation just nu.
Jag måste lära mig att leva, att vara nån slags Ida igen och inte en slav som säger jatack!
Jag är fortfarande fruktansvärt besviken på min tidigare arbetsgivare för sättet de sa upp mig på men jag vet hur jag hade mått om jag varit kvar där. Det får jag intygat så fort jag snackar med Mackan-darling. Han är ju en så mjuk person, det rinner av honom på ett annat vis än det gjorde på mig även om även han tycker det är jobbigt.
Han blev fast anställd idag, så grattis till jobbet vännen men jag beklagar att det blev just där, eller jaa om du fixar av det så är jag glad för dig. Kul att nån sett att du är så duktig som du är.
Bara A-kassan kan bestämma sig över hur de ska ha det så känner jag att det får vara så här ett tag.
om jag får läsa mina distanskurser och jag ser att det funkar så kan jag faktiskt vara så himla ful så jag tar ett halvtidsjobb till hösten och pluggar klart. Vet dock inte hur jag ska få A-kassan till att lita på att jag gör rätt val.
I värsta fall får jag väl söka in till basterminen redan till hösten men då måste jag läsa om en hel del ämnen och det vill jag INTE.
Vi får se, om ni alla sprider ryktet om mina tårtor vidare så kanske jag kan ha en hobbyverksamhet och faktiskt kunna sälja så skulle jag ha råd att plugga och bli nåt...

Nehej kära vänner&co nu ska jag mysa med min man en stund innan jag somnar.

Själklart är det ledmotivet till Mission Impossible, för jag har klarat av två såna den här veckan:-)

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0