Man kan ju få rus för mindre!

Ja men vilken jäkla dag!
Jag mår inte dåligt, jag är inte arg, inte särskilt upprörd heller men hur mycket kan hända på en dag?
Klev upp med Emilia imorse, hon kom iväg till skolan som hon skulle. Var så duktig och gick iväg själv, hämtade upp en kompis på vägen. Stora tjejerna!
Jag skulle iväg på ett möte på stan till halv tio så jag hann ligga på soffan ocg vila lite, var så himla trött!
Slumrade till, vaknade av att Celine drog mig i håret. Jag högg tag i hennes hand, hon flinade. Jag slumrade till igen, vaknade av att Celine slår en leksaksbil i mitt huvud, jäkla unge!
Kommer iväg på mötet som kändes bra, skönt att prata av sig lite och få lite nya inputs.
Var och handlade, glömde hälften fick gå in igen meeen vad gjorde väl det? Har väl inget bråttom...

Vi har haft problem med avloppet till och från sen vi flyttade in, det är alltid i köket och den delen av källaren som spökar så Fredrik har införskaffat en slang till högtryckstvätten som man kan rensa avlopp med, mycket smart sak att äga när man har problem varannan månad eller så där.
I några veckor nu har det varit lite trassel i köket som blivit värre de senaste dagarna.
Och när blir det helstopp? Jo idag när jag jag ska börja göra årets största och viktigaste tårta!
Jag ska göra en 60-bitars doptårta och jag har inget avlopp i köket!!
Här radas alla fula ord som jag kan upp!
Såå, vi tar fram den där händiga maskinen, Fredrik fixar så att det går att koppla vattenslangen på kranen i köket. Bara att köra...Trodde vi då!
Då läcker hela maskinen, vatten över halva golvet.
Moppar.
Kommer på att om jag håller den läckande delen över babybadbaljan så kan vi köra ändå. Provar, funkar men stoppet blir inte bättre.
Ger upp!
Fixar snabb lunch för att Fredrik ska hinna till jobbet och jag ska hinna hänta Celine.
Ringer A-kassan och sitter i telefonkön medan vi äter.
Kommer fram efter 22 minuter, ställer min fråga, får till svar: det vet jag inte för jag är inte ordinarie personal. Nej men då vill jag gärna prata med en ordinarie sa jag.
Nää, de sitter i möte du får ringa imorrn.
Ställer en fråga till, vet inte det heller hon är ju inte ordinarie!
Neee men varför svarar de då? Då hade jag hellre möts av en telefonsvarare som säger att det är stängt. A-kassan har inte heller en sån telefonröst som talar om hur lång tid det ska ta eller hur många som är i kö före, så man har ju ingen aning. Men suck liksom!
Aja, kommer iväg till dagis men måste åka och köpa propplösare. Får messa Lena och be henne vänta på mig, vi skulle ju ut och gå.
Skyndar hem och kommer ut på den efterlängtade promenaden. Utan den hade man väl fått psykbryt ordentligt idag.

Ska börja med tårförberedelserna så jag får städa ordentligt med en hink med vatten istället för rinnande vatten. Har pratat med Mackan så han ska komma ut och vara med och tårta lite.

Emilia ropar att Celine har bajsat, går för att byta.
OOOOH YES, hon har BAJSAT, BIG TIME!!!
Hon har tagit av sig byxorna och sen suttit i sin lilla fotölj. Behöver jag säga mer?
Får kasta in både unge och fotölj i duschen, tur att det inte är stopp i den delen av huset också.
Det går bra idag.

Går iaf ner och har i propplösare i golvbrunnen åsså hetvatten precis som det står. Händer det nåt? Absolut inte ett skit!
Mackan kommer, skönt! Så får man nån att skratta åt eländet med.
Får gå ner och kolla lite då och då, inget händer.

Orkar inte bry mig mer, måste få ordning på förberedelserna till tårtan.
Jättekul att få lite sällskap, är verkligen inte van med nån som faktiskt är intresserad av samma saker som jag.
Tack för att du kom Marcus:-)
Nästa gång gör vi en hel tårta.
Nu har jag nog inte en enda ren kastrull eller bunke kvar, för jag kan ju inte diska.
Vilken missär!

Ligger hur som helst bra till med tårtan just nu är lite lätt nervös hur dte blir imorron. Kommer få kliva upp tidigt för att försöka få ordning på avloppet. Men vi vet ju hur bra det brukar gå utan högtryck och den reservdelen fanns ju så klart inte hemma.
SUG!
Bad Frida komma över och sällskapa mig imorron och kankse underhålla den lilla donnan lite, annars kommer jag få hålla på halva natten imorron eftersom Fredrik jobbar.
Om jag hade vetat hur vi skulle ha råd att betala räkningen så skulle jag ha ringt in både rörmokaren och slambilen imorrn men nu får vi försöka lösa det själva om det går.
Hoppas.

Mackan tog några bilder, han är bra på att tänka på sånt:-)
Så jag lägger in dem här, synd att vi glömde blixten*S*
                         
              

Åsså när jag ändå håller på så lägger jag upp min födelsedagstårta som var ett test på om det gick att kavla in mönstret. Det blev så där men den smakade bra.
Riesen-kräm, vaniljkräm och jordgubbsmousse


Ja nu ska jag försöka sussa för jag är faktiskt helt slut efter denna tragiska dag.

See yah tomorrow!
Ciao!
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Men hjälp....att du ändå orkar hålla humöret uppe är beundransvärt. Själv ska jag slänga i mig en macka och sen gå på after work med jobbet. Väldigt trevligt en solig fredag som denna. Ser framemot bilder på 60-bitars-tårtan!

2009-02-13 @ 15:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0