Idas Konditori

Ja men hallå där!

Vi hoppar väl in i handlingen där vi slutade sist:-D
Började dagen med att försöka få ordning på det nedrans avloppet.
Mission FAILED!!
Hällde i nåt frätande medel och stängde igen renslocket på röret. Sist jag tittade var det fortfarande blött på golvet så näää det fungerade inte heller.
Nu har Fredrik varit och hämtat en annan högtryck så får vi se om den hjälper nåt. Blir väl det första vi får ta tag i imorronbitti.

Tårtan är klar och jag känner mig supernöjd. Det känns verkligen att man gjort det förr och det faller på plats lite bättre nu än för nåt år sen.
Nu hoppas jag bara att föräldrarna också blir nöjda. Inte lätt när man har såna förväntningar på sig.
Funderade ett tag på om jag skulle lägga ut bilderna nu eller vänta men kom fram till att jag vill lägga ut dem nu.
Hoppas inte jag förstör överraskningen för någon:-)
Den är fylld med päronmousse som blev sjukt god, och fluff gjord på Marabou Mintkrokant.



        

Efter att tårtan var klar ringde jag över till Frida, en underbar tjej som ställer upp så fort det är nånting, mindre självisk får man leta efter.
Jag behövde verkligen få lägga mig i ett badkar fullt med varmt vatten kände jag och vi har ju inget så vad gör man inte?
Så klart var det okej, på köpet fick jag en trevlig fika med hennes föräldrar.
Frida tog hand om Celine så jag fick ligga i badet i en HEL timme...Sååå underbart, kan säga att jag slumrade till flera gånger.
Kände mig som en ny människa efter att varit på Frida Spa och jag är evigt tacksam.
Tack vare den vilan orkade jag plocka reda på vårt hem som liknade Beirut mer än nånting annat. Har ju fortfarande all disk kvar men det är i alla fall inte sockerkakssmulor i hela huset.
Sitter här och känner mig ganska nöjd med dagen.
Imorron ska tårtan levereras till klockan 12. Jag är glad att den inte skulle levereras idag, att köra en tårta är tillräckligt riskabelt så jag hoppar gärna att göra det fredagen den trettonde. Är inte särskilt vidskeplig men jag utmanar inte ödet om jag inte måste.

Snart blir det natti för mig, ska bara se upplösningen på veckans Let´s Dance.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Anna

Fantastiskt fin tårta! Skulle gärna smaka en bit...kram!

2009-02-13 @ 22:18:47
Postat av: Anonym

så fin tårta!!

Sån vill min tös ha på dopet i påsk!!

men den är nog smält när den kommer fram från sandviken:-)kram

2009-02-13 @ 22:28:55
Postat av: therese

tårtan blev jätte bra

2009-02-16 @ 11:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0