Holy Macaroni!

För att sno ett uttryck som jag gillar:-D

En riktigt trevlig och rolig afton igår.
Som fester ska vara men tyvärr lite kort då de roliga människorna har en tendens att banga snabbast.
Fast jag å Frida var ju kvar förstås men jag måste erkänna att även jag fick en drink för mycket för att orka fortsätta .
Jag skyller på drinkblandarna, jisses det slutade ju gunga vid 11 i förmiddags. Så jag hade en skön slappardag här hemma på egen hand. Vid 17 åkte jag iväg för att bugga loss på Ackes. Det kändes i kroppen att man varit ute på galej kan jag säga, svettades som en gris men det var såå himla kul. Idag var det lite fler killar med och några av de nytillkomna var helt suveräna på att dansa. Tummen upp för den lektionen!

Så idag kan vi lägga till 60 minuter till motionsloggen.

På fredag fyller jag år och jag fick en liten fundering från en underbar liten tjej om vi skulle ha partaj å jag känner att jag sjutton är värd en födelsedagsfest även om jag inte ens hade tänkt tanken innan hon frågade. Nu hoppas jag bara att det är några som orkar dyka upp för jag känner att jag behöver ha såna som jag gillar omkring mig.

Har haft lyckorus med tillhörande ångest idag. Det hör ju till min sinnestämning att jag tydligen inte kan må bra å känna mig lycklig ens för en kvart utan att sedan vara tvungen att ha lite ångest efter det.
Jag hinner bara tänka på hur roligt det ska bli med något eller hur bra det kan komma och bli med allting när hjärnan sedan måste rada upp alla ev negativa effekter av den möjliga positiva händelsen.
hänger ni med? Alltså jag hinner inte ens tänka utan det bara rullar förbi. Får ta och jobba på det.
Har fått höra genom livet att jag är lite negativ men jag kan faktiskt inte hålla med. Jag är realist och behöver hela tiden gardera mig emot eventuella besvikelser. Alla händelser som inte har förutsetts är i stort sett alltid en dålig händelse. Det är ju däför jag inte kan förstå hur jag ibland kan säga att jag älskar överraskningar men när jag tänker efter så säger jag inte föverraskningar längre. Jag älskar PAKET! För en present innehåller ytterst sällan en dålig överraskning. Har nog inte fått nån så dålig present nån gång.
Bara det att någon har varit i en butik och tänkt på att just jag ska få en sak gör mig glad. För mig är det tanken som räknas även om det "bara" är tulpaner som man ryckt åt sig lite snabbt vid kassan på ICA så har man ändå tänkt på mig och gjort sig besvär.
Nu får INGEN tro att tulpaner är ett "bara" för mig för jag älskar tulpaner och det gör mig inget om jag får en 3-4 buketter för hur snyggt är det inte med en vas fullproppad med tulpaner i olika färger?
Min nya fetish just nu är olika väggarrangemang med värmeljuskoppar, ni vet de i svart smide?
Har just fått upp dem som legat oupphängda hur länge som helst och nu kan jag se hur mycket plats jag har för såna. Skulle vilja ha en stor i vardagsrummet. Såg en på cervera med en massa blad å grejjer men ska man hänga upp den så skulle det behövas lite snygga tapeter och en ny soffa i vardagsrummet. Jag tror att jag skulle behöva ringa in Simon och Thomas för vardagsrummet kommer kosta multum att fixa. Nytt golv behövs och då skulle man ju lika gärna kunna lägga golvvärme så slipper vi elementet som är ivägen och inte ger tillräckligt med värme.
Ny soffa och en braskamin står högt på ouppnåeliga önskelistan.
Problemet med att få hem ett designprogram är ju att man inte får ha kvar sina grejjer som man faktiskt gillar. Jag älskar mitt vita skåp, hur fult det än må vara...
Aja det lär ju aldrig hända i alla fall så varför bry sig:-)
Nu ska jag sova för imorron är det min tur att skicka stora donnan till skolan.

Hej hopp, gummisnopp!


Idag är det bluuuue hawaaaaaiii, i mitt eget bluuue hawaaaii som dundrar på i huvudet...Så går det när man går på dansskola:-D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hello hello! Fan va skoj att du börjat blogga, det här följer jag med skräckblandad förtjusning:P

Kram mackan

2009-02-02 @ 09:09:03
URL: http://www.hanky.se/absolutmackan
Postat av: Erica

Tjoho Ida! =)

Tack för sms:et igår, har inte hunnit skicka tillbaka, men jag kan tyvärr inte komma även om de hade varit hur skoj som helst! Jag får vänner upp från sthlm på freda kväll som stannar hela helgen. Vi ska besöka kungsberg och utelivet(?) i viken =) haha!!! VI MÅSTE träffas nån dag! =) har tre pass kvar och jobba sen är jag "mellan två jobb" om man får kalla de så =)

Hade så bra så får vi höras!!!!!!!!!!!!!

PUss puss o kram!

2009-02-03 @ 13:32:55
URL: http://ericaeinarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0