CrazyCakeMaker tapetserar

Igår var jag hos Frida nästan hela dagen. Hon behövde ett handtag med tapetseringen av vardagsrummet. Det är ju lite svårt att göra det själv när man inte är van. upp på stegen, ner från stegen upp igen osv. Så trassligt att vara på flera ställen samtidigt. Vi blev klara vid halv sex så då var det bara att ta med Celine hem och äta middag.
Barnen somnade i tid, tack och lov så att jag hann med det jag har att göra den här veckan, DOPTÅRTA.
De förberedelser som är tråkigast är ändå tårtbottnarna och MMF, det jag täcker med. För man måste göra så mycket och har ju gjort det ett antal gånger tidigare:-)
igår gick det som en dans, gjorde två satser med MMF som gick hur bra som helst. Tänkte göra en tredje sats när jag upptäcker att jag inte har florsocker så det räcker. Det är såna gånger som man bara blir så trött. Man har all disk på gång, det bara snurrar på åsså kan man inte göra klart*morr*
Jaja, jag får väl ta och göra en sats idag men disken som blir är allt annat än rolig så det hade ju vart kul att slippa diska två gånger men jag överlever väl...
Bara Fredrik får ordning på avloppet för nu är det så där stopp igen*suck*

Idag ska jag ner på stan på ett möte sen hoppas jag att jag kan gå en promenad med grannen innan Celine ska hämtas på dagis. Sen drar stora förberedelserna för tårtan igång, de lite roligare grejjerna.
Hoppas bara att ungarna kan klara sig själv lite så att jag kan få fixa detaljerna så där fina som jag bara kan när jag får tid på mig. Annars får jag ringa in nån barnvakt till imorron om det inte funkar.

Hade ju tänkt få in en bild på Fridas tapeter här men jag vet inte hur man gör för att få ut bilden ur telefonen:-)

Ha en bra dag alla, för det hoppas jag att jag får!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0