Tillbaka till vardagen-ångest

Nu har Fredrik slut på semestern så imorrn är det tänkt att vardagen ska komma tillbaka.
Ungarna ska på dagis och fritids, jag ska börja läsa igen och det blir en massa tider att hålla rätt på igen.
Det suger!
I slutet på förra veckan tänkte jag att det skulle bli skönt men nu har jag bara söndagsångest.
Vill inte gå och lägga mig fast jag snart borde, har ingen lust helt enkelt.
Nu är det ju bara en vecka så är Fredrik ledig igen sen men det gör nästan saken lite värre för då är det här bara en vecka som ska genomlevas, den riktiga tillvänjningen är inte förrän om 14 dagar.
Jag får sova en haltimme till imorrn bitti men i gengälld måste jag jobba en hel timme till på em.
Jag hoppas verkligen att jag får någon hjälp den här veckan annars får jag nog nåt rus.
Ska be om ett par dagar ledig närmaste veckorna också, känner att jag behöver det för att komma in mig i pkuggandet och för att få gå till frissan osv.
Jag har ju jobbat när de flesta andra har haft semester och jag trodde inte att det skulle bli så pass drygt som det faktiskt har varit.
Kanske skulle ta och ta mig en dusch och skaka av mig oron som kryper i kroppen.
Båsa barnen sover nu iaf, det känns skönt. Fredrik är så duktig på att lägga dem så jag får dåligt samvete varje gång. Men varför ska jag "slåss" med dem i timmar när han kan lägga dem på en kvart?
När Fredrik inte är hemma går det oftast bra för mig att lägga men inte annars. Blir väl en sån sak som vi får ta tag i när höstens mörker sveper in.

Nu är nya kyl/frysen på plats och nya skafferiet är monterat, sjutton vad bra det blev!

Dax att duscha
CIAO!

Kommentarer
Postat av: Ammi

Få se bilder på nya grejerna i köket då =)

2009-08-06 @ 13:35:04
URL: http://amelies.blogg.se/
Postat av: Ida

oooops, tänk va man glömmer snabbtS måste fixa!

2009-08-06 @ 20:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0