VG+

Var så duktig och skickade in en inlämningsuppgift i kemi redan igår som jag inte behövde få in förrän på fredag.
Fick tillbaka den idag och hade fått VG+, väldigt förvånande faktiskt men så klart blir man ju jätteglad.
Mest för att jag slapp komplettera och för att jag då skulle kunna gå vidare med resten av plugget men dagen har gått åt till så mycket annat. Mest åt att göra lilla donnan nöjd, vilken liten primadonna hon har blivit.*isch*
Har fått garderoberna på plats idag och upptäckt att det inte blir sååå mycket plats som jag hoppats, måste tänka till lite så att allt får plats. Framförallt vill jag ha det klart så snart som möjligt för nu är det kaos överallt.

Nånting som tröttar mig just nu är svartsjuka. Det spelar knappast någon roll vad det gäller så gnäller folk om vad andra har som inte de har.
Som alla som klagar på dålig lön, ja jag har inte haft en så hög lön innan men jag har iaf haft en och varit ganska nöjd över den. Så klart man har frågat sig emellan varven varför man gjort det man gjort för de pengarna men trots allt så har ju familjen haft en hyffsad ekonomi och mer än så kräver jag inte. I dessa tider tycker jag faktiskt att de som har jobb enbart ska vara tacksamma över det annars kan de ju sluta och ge någon arbetslös chansen.
Jag går på A-kassa, det är inte det vi är van med men vi klarar oss bra och jag är nöjd. Det kniper till ibland men inte värre än att vi kan reda upp det. Varför handlar det alltid om pengar? och oftast hör man det av dem som har mest av dem:-o
Värst är de som åker utomlands varje år och sen har mage att gnälla över att de inte har råd att göra det ena och det andra i vardagen. Vi har valt att kunna äta ute nån gång i månaden och kunna handla kläder och på IKEA när vi behöver istället för att åka utomlands men skulle vi bestämma oss för att dra in på sånt för att få ihop pengar till en utlandssemester så skulle jag inte gnälla över det. Om nån frågade om jag skulle med på krogen skulle jag helt enkelt säga att vi har dragit in på sånt för vi har beställt en resa istället för näää vi har inte råd, har det skittajt just nu.
Jo det kan man ju ha men beror det på att man inga pengar har eller för att man bestämt sig för att göra annat med dem? Jag tycker det är av ganska stor vikt, inte för att man måste redogöra för alla vad man gör med sina pengar men att låta folk tro att man lever på gränsen och sedan dra på semester ser ganska illa ut, tycker jag!
Nu ska jag duscha och sen landa i sängen för imorrn är det fullt upp igen men skolböcker och anställningsintervju. Får se hur det går, jag kan ju inte bara få det som extrajobb, jag behöver ju kunna leva på det.

CIAO!




Kommentarer
Postat av: Ammi

Håller med! Det är skillnad på att inte ha råd, och prioritera annat..! Sen självklart kan det väll slinka ur ibland för en själv också.. men jag vet att jag har råd med det mesta, men jag måste tänka framåt eftersom min lön kan pendla en del.. =)

Kram

2009-04-07 @ 23:58:41
URL: http://amelies.blogg.se/
Postat av: Ida

jo men det är klart att det slinker ur men jag vet många som verkligen tror att de har sämsta ekonomin av alla bara för att de inte kan bli med på krogen. de inser inte att de gör nåt som väldigt många inte ens har råd att tänka tanken på.

klart man måste tänka framåt när man har osäker inkomst och det är ju då man kanske kan unna sig att "ta sig råd" ibland. det är ju nåt de med riktigt dålig ekonomi intekan för där finns inget att ta sig med...tack för att du håller med:-p

2009-04-08 @ 06:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0