Vad härligt det kan vara med skvaller!

Jag tror att de flesta tycker att det är ganska roligt med skvaller även om vissa kanske inte är så skvallriga av sig så kan det ju vara kul att höra lite grejjer då och då.
Nu menar jag inte sånt skvaller som vem som ligger med vem eller vilken könssjukdom nån har fått utan mer vad folk tycker om en eller hur någon egentligen är.

Man bloggar väl för att man vill bli läst och jag läser ibland andras bloggar men jag gör det inte för att snoka utan för att jag vill veta vad som händer i den personens liv eller bara för att den skriver och berättar på ett roligt vis men om jag går in i en persons blogg och läser mer än en gång så kommenterar jag alltid så att den vet att jag vart där och "snokat"
Men jag vet ju också att många läser just för att hålla koll på skvallret och de kommenterar ju inte för då finns det väl kanske risk att den som skriver inte kommer skriva nåt mer smaskigt...

Träffade en bekant på affärn idag och jag berättade om att jag pluggade å så där. Hon sa att hon redan visste det och jag  funderade lite förvånat hur hon kunde veta det. Har inte så många gemensamma bekanta så jag tänkte ju direkt att hon hittat min blogg och ville ju i så fall veta hur hon kommit på tanken att hitta just min blogg eller jaa hur det gått till helt enkelt men nee det hade hon hört av nån annan som jag knappt känner.
Så nu har jag ägnat halva em till att fundera över hur hon kunde veta, det är ju inte alls nån hemlis men ändå.
Nu utgår jag ifrån att hon inte läser här för det vore ju himla pinsamt om hon gör det*S*
Men i alla fall så kom jag fram till att det nog är som hon säger att hon inte läser och vem är det då?
Och nu tror jag att jag vet*HA!*
Så nu till min fråga då, som ni kan hjälpa till att svara på. Varför smyger man omkring utan att tala om att man har vart där? Jag som tror att jag knappt är läst alls men när jag kollar statistiken så är det ju en massa spring här på sidan, hade vart roligt att få lite hälsningar och reflektioner över det man skriver av fler än bara mina stammisar.
Jag skulle aldrig få för mig att leta rätt på "hon som sitter i kassan på ica"´s blogg men OM jag skulle det så skulle jag absolut säga hej.
Att kolla en blogg för att se vad som händer och sker och hur en person mår är ju inte fel, det är ju därför jag har en blogg för att kunna berätta för dem som vill veta hur allting är men att kolla bara för att få nåt nytt att skvallra om det säger en hel del om den personen. Har den inget eget liv?
Får den inte tillräckligt med hett sex hemma så den måste leta det nån annanstans??
Kanske skulle man börja skriva en massa snuskigt härliga lögner ändå, bara för att kolla hur fort ett rykte kan färdas runt sverige?
Mm, det skulle vara ett härligt experiment.
Vi ses på fejsan och MSN!

CIAO!!

Kommentarer
Postat av: Erica

Hoho!!!!! =) Jag er en av dina kära läsare! Kramen!

2009-04-02 @ 22:48:21
URL: http://ericaeinarsson.blogg.se/
Postat av: Katta

Jag läser också din blogg!! Men inte för att få veta nått skvaller utan för att jag är intresserad av vad du har för dig! :P

Ang. Hur folk kan veta att du pluggar, är du vän med personen på facebook? :) På facebook får man reda på allt!!

Jag ska bli bättre på att kommentera! Lovar!

Massa kramar till dig!

2009-04-02 @ 22:52:54
URL: http://annakatharina.blogg.se/
Postat av: Ida

hejhej tjejer!!

Er vet jag nog allt vart jag har, inte konstigt att ni vet då ni är addade på FB OCH på MSN...Nej den där personen och jag har inte ens några gemensamma vänner på fejsan så nixpix...

hur som helst, i just den här saken spelar det ju ingen roll, det är bara intressant att prova konspirationsteorinhehe

dessutom var det ytterligare en kompis som påpekade att jag hade några läsare som jag inte alls förväntade mig så det är visst så att alla känner apan men apan känner ingen:-D

2009-04-03 @ 14:17:27
Postat av: linda

Hej snygging.

Jag läser också här då å då..tycker att det är lite mysigt att se hur min gam|a bästis har det :) du verkar ju ha det fint med fami|j å dina söta ungar!! ska du in på högsko|a eftersom du |äser nu, e||er är du på högsko|a redan??



kram |inda wikström..

2009-04-03 @ 18:55:43
Postat av: Ida

Meen tjaa tjejen!

Bara roligt att se att du intresserar dig för lilla migtss

Tänkte läsa på univääärsiteeetet i uppsala om jag klarar att läsa in gymnasieämnena som saknas. kemi å biologisucka

2009-04-03 @ 19:19:12
Postat av: Helen

ah tror jag har sagt det förr att jag läser.. men är osäker.. hoppas allt är bra.. har nyss lagt till dig på bloglovin.. så nu läser jag nästa alla inlägg... helgkram.. //Helen i Söderhamn

2009-04-03 @ 20:54:40
URL: http://helenw78.blogspot.com
Postat av: linda w

aha, va roligt!! Vad ska du läsa på universitetet? Jag gör samma, ska söka till sjuksköterska och kriminologi programmet.. vill läsa till båda så jag får ta ställning och bestämma mej om jag kommer in till båda sen :)

2009-04-05 @ 11:43:17
Postat av: Ida

Kolla!!

Va roligt med alla kommentarerhihi

Linda, om jag kommer så långt så ska jag söka till receptarieprogrammet och bli farmaceupt.

allt beror på om jag skulle få ett bra jobb som jag gillar innan...det är pengarna som styr men nog vore det roligt att få en titel som börjar på legitimeradhaha

kriminologi och sjuksköterska? det var väl en vändning i livet efter allt annat du gjort. kul!!

kram!

2009-04-05 @ 23:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0