Unplugged!

Mmm opluggad:-D
Blev ju så mycket annat idag så att jag faktiskt tog lite plugg på övertid idag, bara var tvungen, tål inte att ligga efter så men nu gör jag det och det känns som att det var värt det.
Kom iväg strax efter 10 i förmiddags men då hade man ju varit vaken sen 6.
(undrar just varför jag sitter här nu egentligen?)
Var till kurator och fick tjata av mig om vilen odåga Celine är just nu. Man får faktiskt ganska bra inputs om vad som kan försigå i det där lilla huvudet. Det hjälper ju inte men det gör iaf att man inte blir riktigt liak frusterad av henne.
Idag har hon faktiskt också varit lite bättre, undrar just om det beror på att vi har varit hemifrån hela dagen så att hon varit aktiverad eller om det kan bero på att hon fått allergimedicin i 3 dagar. Vad som inte lite aktivitet tar bort är ju snoret som runnit i tre veckor, vore ju underligt om det bara slutade av sig själv helt plötsligt. Det måste ju nästan ha med medicinen att göra men jag tänker INTE prova att sluta med medicinen än på ett tag för nu behöver vi få lite lugn och ro och vila upp oss, får ju se hur det blir.
Sen åkte vi till mormor och morfar och åt lite lunch och jag svängde iväg till Furuvik på intervjun.
När jag satt och väntade på min tur hör jag att de säger att hon som sitter där ligger bra till eftersom hon har mycket erfarenhet och är ung. Ung= mindre betalt!
Jag hann faktiskt fundera på vad jag gjorde där och hade nästan kunnat vända och gå ut.
Och nej jag tjuvlyssnade inte, hon pratade väldigt högt.
I alla fall så gick intervjun bra och det kändes kanon, jag vet nu att jag mer än nånsin vill jobba i Furuvik. Tänk er att få vara ute hela sommaren, det gör mig inget om det blri regn hela sommaren men så klart önskar jag en skön sommar som alla andra.
De sa att jag verkligen hade det de sökte och att de såg det som en merit att man var lite äldre, hade erfarenhet och barn osv MEEEN (som tony erwing skulle ha sagt) är man äldre har man ju 17 kr i timmen mer än en 20åring och det blir ju en del på en säsong. Jag sa iaf åt dem att jag tyckte att det kunde vara värt att satsa på nån som är "lite äldre" för det kan löna sig i slutänden. Kanske inte sa det såå rakt ut men nästan.
De skojade iaf om att det var hemskt att man skulle bli kallad för äldre för att man passrat 30 men lite så är det ju eftersom de har lägre arbetsgivaravgifter för ungdomar och lite sånt.
Jag hoppas iaf att de vill ha mig för jag tror att jag kan göra ett bra jobb där i sommar.

Sen åkte jag tillbaka till mormor och morfar och fikade lite och vid tre åkte vi vidare till Fredriks moster för att vara datasupport men det gick väl så där så vi kom hem efter sex och då var det inte läge att plugga särskilt mycket.
Så nu sitter jag här och har försökt kolla lite men kan bara konstatera att jag ligger efter, fick påsken på mig att fixa inlämningsuppgiften i biologi så imorrn får jag se till att plugga in kemin för det är prov på fredag och vi ska vara hos Fredriks farmor och farfar bjuder på lunch halv två. Bäst att vara klar med provet innan det med andra ord.
Nu ska jag pysa i säng för det lär ju inte bli senare än sexsnåret imorrnbitti heller.

Pöss!

Kommentarer
Postat av: Ammi

Nej jag antar det! Sen är det väll alltid roligt om folk har roligt om att prata om mig! Men seom sagt, många gånger handlar det ju om folk i ens närhet som kanske inte tänker lika som jag.. ;)

Kram på dig

2009-04-09 @ 13:55:15
URL: http://amelies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0