Bra början på veckan!

Efter en ganska jobbig helg började veckan bra och det känns alltid lika bra.
Fredrik jobbade ju i helgen och Celine har varit allt annat än snäll de sista veckorna så jag tackar Linda-Marie för hjälpen igår. Det var välbehövligt och det gjorde att jag kunde skicka in en labrapport idag fast det är sista dag på fredag. Det är verkligen skönt att kunna ta tag i den här veckans uppgifter utan att ha nånting släpande med sig.
Morgonen idag började på samma vis som alla andra dagar det vill säga, Celine väckte mig vid 6 och är grinig. Förstår inte vad som flugit henne men jag pratade med barnkliniken så nu ändrade vi lite på medicineringen så hoppas jag att hon får lite hjälp att piggna till. Jag tror att hon får bli hemma från dagis hela den här veckan för att vila.
Vid tio kom vi iväg till IKEA för att handla garderober, alltid lika trevligt att "få" shoppa. Vi har ju sparat ett tag nu och vi behöver verkligen fungerande garderober till barnen så imorrn ska de in!
På eftermiddagen kom Inez och Arne hit och fikade, de har ju varit i Thailand i 2 veckor så det var trevligt att träffas igen. Barnen jublade så de kände sig nog välkomna hem.
Efter kvällsfikat så ringde min telefon och det var bemanningsföretaget för Furuviksparkensom ringde och de ville i alla fall ha in mig på en intervju på onsdag. Det känns jättebra och jag vill så gärna ha det jobbet bara det är någorlunda med timmar men om jag inte får det så kan jag iaf säga till AF att jag vart på intervju för de anser att man gör nånting fel med ansökningarna om man inte får komma på några intervjuer....Jag vet inte om jag tycker att det stämmer med tanke på hur många som får komma på intervju mot antalet ansökningar men hur som helst så lät den senaste arbetsförmedlaren ganska impad över att Bulldozer bemanningsföretag hade ringt när ingen annan hade ringt. Han menade ju på att de var proffs så underförstått så kanske då de andra företagen inte fattar vad de missar*hahahaaa*
Jag håller med!!
Träffade en av mina gamla donken-kompisar på IKEA idag, verkligen jättetrevligt och roligt att höra att det är några som vill att jag ska komma tillbaka...
Jag är inte redo än, vill gärna göra nånting annat först men om jag ska plugga till hösten så skulle det ju passa bra om de har några timmar åt mig.

Som alla vet så tänker jag väldigt mycket och när jag får höra saker så tror jag på democh när jag sen får höra saker som säger emot det så får jag inte ihop det och bygger teorier...
Jag är så klart tillbaka på Jysk och deras personalpolitik...
När vi blev anställda hette det att de ville skapa ett nytt team med nya rutiner och bli av med alla dåliga vanor som alla andra Jyskbutiker i regionen lider av.
Nytt fräscht och ingen personal från nån av de andra butikerna. Bara nytt och fräscht!
Men vad gick fel? Hur kunde de rekrytera så fel??
Ja för jag tycker inte att det är oss det är fel på, nee nånting är sjukt fel med hela företaget. Det är mycket som inte funkar på McD heller men där gör de lite mer som i idroten och byter ledningen först istället för att sparka spelarna. Utan en bra ledning spelar det ingen roll vad du har för team på planen. Det kan bara gå åt helvete.
Och ursäkta om jag säger det men är det påväg åt nåt annat håll än rakt ner i härdsmältan??
En av de som tillhörde "det nya teamet" är kvar, jag och en till fick sparken och en har slutat självmant.
Vilka jobbar där nu då? ett par tre stycken fårn andra butiker i regionen de som de snackade så mycket skit om, som de inte ens ville ha in i början när vi nya bad om det för att vi kände att vi behövde nån som kunde lite mer som kunde hjälpa oss. Varför ens bygga en vision när man inte slåss för den överhuvudtaget?
Vad ska man säga, jag önskar bara dem som är kvar lycka till för det är ingen jag känner som har nånting bra att säga om butiken längre.
Får höra hur de vart in och det varit en som jobbat så att de inte kunnat få hjälp att köpa sängar, de har blivit halvt utskällda när de bett om hjälp och butiken är urplockad och ostädad...Men vad vet jag, för jag har inte satt min fot där sen jag blev uppsagt och det lär inte hända förrän de bytt ut ledningen och shapat upp stället.
Riktigt riktigt sorgligt känns det då jag faktiskt tyckte att det var ett roligt och hade gärna varit kvar men det var ju med den gamla visionen inte det som är nu.
Jag har ju dessutom varit en stor kund innan men inte ens det är jag längre.
Egentligen skulle det vara kul om jag skulle träffa slynan till chef så att jag fick tala om för henne den svidande sanningen men jag sjunker inte så lågt. Jag klarar mig bra utan henne och det där jobbet, faktiskt!!!
Idag handlade vi för nästan 3000 på IKEA*HA!!*

Nu ska vi pyssla ihop lite lampor till hallen:-)

CIAO!!

Kommentarer
Postat av: therese

hur gick det med furuvik då??? hoppas det gick bra:) med intervjun

2009-04-08 @ 17:12:44
Postat av: Ida

heellooo!

jo det gick bra, det enda som är negativt är ju att man är lite äldre och har därmed högre lön än en 20åring. de vill ju ha ens erfarenhet men har inte råd att betala för det...hoppas verkligen de gör sig råd med mig, jag tror jag skulle trivas som fisken där och de sa att de skulle få svårt att välja:-)

2009-04-08 @ 19:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0